GAT Dossiernr: GD0023-2024
21 februari 2024
Zaken vereenvoudigd afgedaan
Stichting Geschilleninstantie Alternatieve Therapeuten –
Nederlandlaan 234 – 2711 JH – Zoetermeer – KvK: 69709769 – st. geschil alternat thera NL63 INGB 0008108474 info@gatgeschillen.nl – Rijks erkend sinds 2017
gatgeschillen.nl
Geschilleninstantie Alternatieve Therapeuten
Vereenvoudigd afgedaan
Zaken worden geanonimiseerd gepubliceerd en geanalyseerd. Dit gebeurt op zodanige wijze dat deze niet tot personen herleidbaar zijn. De analyses van de uitspraken zijn ter bevordering van de jurisprudentie en hebben tot doel een eenduidige geschillenbeslechting te bevorderen.
Zaken worden door de GAT ook gepubliceerd op geschillendossier.nl
Analyse Geschilleninstantie Alternatieve Therapeuten
Analyse van de GAT betreffende dit dossier:
– Goede communicatie kan een klacht of ontevredenheid voorkomen.
– Bij goede zorg hoort ook duidelijk communiceren over het einde van de behandeling.
Algemeen
Betreffende: ‘Klager’ – ‘Beklaagde’
Dossiernummer: GD0026-2024
Datum klacht ontvangen: 09 januari 2024
Datum afgedaan: 21 februari 2024
Betrokkenen:
(1) ‘Klager’
(2) ‘Beklaagde’
(3) GAT-klachtenfunctionaris
Klacht
De klacht van ‘klager’ is als volgt samen te vatten:
“Beklaagde’ heeft na goed te hebben nagedacht, geeft ‘beklaagde’ zelf aan, besloten om mij niet meer te begeleiden, zowel op mentaal vlak (adem therapie) als op fysiek vlak (massages). Dat daar een einde aan is gekomen vind ik nog steeds oprecht erg jammer. Dat accepteer ik. Wat naar mijn mening absoluut niet kan is dat ‘beklaagde’, na mail en app-verkeer, weigert om mij te vertellen wat ‘beklaagde’ heeft doen besluiten om mij niet meer te kunnen begeleiden. ‘Beklaagde’ reageert op geen vorm van correspondentie. Dat kan echt niet!!”
Verder aangegeven door ‘Klager’
‘Klager’ heeft nog verdere informatie verstrekt:
Is de beklaagde een therapeut, docent of opleider?
”De ‘beklaagde’ is een therapeut.”
Bij welke organisatie is de beklaagde aangesloten?
”Collectief Alternatieve Therapeuten (CAT)’‘
Welk traject kiest de klager momenteel? Via klachtenfunctionaris of direct naar commissie:
”Ik wil graag proberen tot een oplossing te komen met behulp van de GAT-klachtenfunctionaris.”
Indien van toepassing; de schade die de klager geleden heeft:
”Nee er is geen financiële schade.”
Een mogelijk oplossing voor het geschil zoals aangedragen door de klager:
”Voorstel om de klacht op te lossen? Ik zou heel graag in een één op één-gesprek, desnoods onder begeleiding van een GAT-functionaris, van ‘beklaagde’ zelf willen horen wat ‘beklaagde’ heeft doen besluiten om mij niet meer verder te begeleiden.”
Zijn er stukken die de klager wil aanleveren?
”Nee, ik heb vooralsnog geen stukken om mee te sturen.”
Behandeling GAT-klachtenfunctionaris
De GAT-klachtenfunctionaris heeft de zaak op de volgende wijze vereenvoudigd afgedaan:
“Therapie is eenzijdig beëindigd door ‘beklaagde’. ‘Klager’ wil contact hierover en uitleg. De klacht is opgelost. ‘Klager’ gaf aan dat het niet duidelijk was waarom de therapie beëindigd was. Dit heb ik met de ‘beklaagde’ besproken en heb de redenen met ‘klager’ kunnen bespreken. Na uitwisseling van informatie over en weer hierover is ‘klager’ tevreden en is de klacht afgerond. Er heeft geen bemiddelingsgesprek plaatsgevonden.”
Aldus bemiddeld op: 21 februari 2024
Door:
De heer Ron Pieper (GAT-klachtenfunctionaris)